معماری داخلی طراحی فضایی است که توسط مرزهای سازه ای و تعامل انسان در این محدوده ها ایجاد شده است. همچنین می‌تواند طرح و طرح اولیه برای استفاده باشد، سپس بعداً برای تطبیق با یک هدف تغییر یافته مجدد طراحی شود، یا یک طرح تجدید نظر شده قابل توجه برای استفاده مجدد تطبیقی از پوسته ساختمان. مورد دوم اغلب بخشی از شیوه‌های معماری پایدار است که از طریق «بازیافت» یک ساختار با طراحی مجدد تطبیقی، منابع را حفظ می‌کند. معماری داخلی که عموماً به عنوان هنر فضایی طراحی، فرم و عمل محیطی نامیده می‌شود، فرآیندی است که از طریق آن فضای داخلی ساختمان‌ها طراحی می‌شود که به تمام جنبه‌ های کاربری انسان از فضاهای سازه‌ ای مربوط می‌شود. معماری دریایی، همچنین به عنوان مهندسی دریایی شناخته می شود.

یک رشته مهندسی است که با فرآیند طراحی مهندسی، ساخت کشتی، تعمیر و نگهداری و بهره برداری از کشتی ها و سازه های دریایی سروکار دارد. معماری نیروی دریایی شامل تحقیقات پایه و کاربردی، طراحی، توسعه، ارزیابی طراحی و محاسبات در تمام مراحل زندگی یک وسیله نقلیه دریایی است. طراحی اولیه کشتی، طراحی تفصیلی آن، ساخت، آزمایش، بهره برداری و نگهداری، پرتاب و لنگر انداختن درایو از فعالیت های اصلی درگیر هستند. محاسبات طراحی کشتی نیز برای کشتی‌ های در حال تغییر (از طریق تبدیل، بازسازی، نوسازی یا تعمیر) مورد نیاز است. معماری دریایی همچنین شامل تدوین مقررات ایمنی و قوانین کنترل آسیب و تأیید طرح‌ های کشتی برای برآورده کردن الزامات قانونی و غیر قانونی است.

طراحی شهری فرآیند طراحی و شکل‌ دهی ویژگی‌های کالبدی شهرها، شهرک‌ ها و روستا ها است. برخلاف معماری که بر طراحی تک  تک ساختمان ها تمرکز دارد، طراحی شهری با مقیاس بزرگتراسپیس از گروه های ساختمان ها، خیابان ها و فضاهای عمومی، کل محله ها و مناطق و کل شهرها، با هدف کاربردی و جذاب کردن مناطق شهری سروکار دارد و پایدار است. طراحی شهری یک رشته میان رشته ای است که از عناصر بسیاری از حرفه های محیط ساخته شده، از جمله معماری منظر، شهرسازی، معماری، مهندسی عمران و مهندسی شهری استفاده می کند. برای متخصصان در همه این رشته ها معمول است که طراحی شهری را تمرین کنند. در زمان‌ های اخیر زیرشاخه‌ های مختلفی از طراحی شهری مانند طراحی شهری استراتژیک، شهرسازی منظر، طراحی شهری حساس به  آب و شهرسازی پایدار ظهور کرده‌اند.